Mobility & innovation production Vás žiada o súhlas s používaním Vašich údajov na nasledujúce účely:

Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku pomocou možností nižšie. Súhlas môžete zrušiť prejdením na odkaz v dolnej časti tejto stránky alebo v našich pravidlách ochrany súkromia.

Technické cookies

Tieto cookies potrebujete pre správny chod webovej stránky. Obsahujú anonymizované informácie o Vaších výberoch

Analytické cookies

Pre vylepšenie naších služieb, využívame službu Google Analytics, ktorá odosiela anonymné informácie o Vašej návšteve a zbiera agregované dáta o zvyklostiach návštevníkov, vďaka ktorým denno denne vylepšujeme naše služby.

Remarketing Facebook

Pomocou služby Facebook poskytujeme remarktingovú reklamu, čím zvýšime relevantnosť reklamy na platformách služieb Facebooku.

Remarketing Google

Pomocou služby Google poskytujeme remarktingovú reklamu, čím je umožnené zobrazovanie cielenej reklamy v rámci siete Google Ads.

Konverzie kampaní

Pre vylepšenie naších služieb a užívateľského zážitku, zaznamenávame vykonávanie cieľov naších zákazníkov a podľa doho upravujeme webovú stránku aby tieto ciele boli čo najrýchlejšie vykonávateľné.

Chat na webovej stránke

Pre komunikáciu s Vami používame službu SmartsUpp, ktorá odosiela údaje na servery v Českej Republike. Neukladá žiadne osobné údaje, len text ktorý nám odosielate. Viac info na stránke spoločnosti

Chat na webovej stránke

Pre komunikáciu s Vami používame službu Facebook Messenger, ku ochrane osobných údajov viac info nájdet na tejto adrese.

Spravovať možnosti Odmietnuť Prijať odporúčané nastavenia
hore
sk en
Rectangles Rectangles Rectangles

SK080HS

Bus Land
Hydrogen tank
Hydrogen

KONFIGURÁCIA NOVÉHO
VODÍKOVÉHO AUTOBUSU

V 4Q roku 2020 sa spustilo finálne testovanie v rámci procesu získania európskej homologizácie pre elektrický model SK080ES. dokončenie procesu homologizácie sa očakáva v 1Q 2021. Výskumno-vývojový tím pracuje od 2Q 2020 paralelne na vývoji prototypového modelu na vodíkový pohon SK080HS.
Súčasťou tohto komplexného projektu je okrem vývoja a konfigurácie novej vodíkovej pohonnej jednotky aj zmena vonkajšieho a vnútorného dizaj-nu a ďalšie zlepšenie konštrukčných vlastností karosérie.

Blueprint

Technické
údaje

PALIVOVÝ ČLÁNOK 30 kW
KOMPOZITNÁ KAROSÉRIA 6,4 ton
CELK. MAX. PRÍSTUPOVÁ HMOTNOSŤ 11,5 ton
systém 600 V
vodík 3.2 kg / 100 km
kapacita 56 pasažierov
dojazd 420 km
VOLITEĽNÉ BATTERY PACK
spotreba 0,61 kwh / km
Tankovací port WEH TN1 H2

VYUŽITIA AUTOBUSU
RADU ELAN

NÍZKOPODLAŽNÝ AUTOBUS DO MESTA

Autobus je svojimi parametrami určený primárne do mestskej premávky. Jeho modulárna konštrukcia karosérie znamená, že môže mať celkovo 3 varianty svojho prevedenia, čo do počtu dverí či sedenia. Karoséria je samonosná a vyrobená z kompozitných materiálov, ktoré nepodliehajú korózii – nemá totiž žiadne zvary ani oceľové časti. Navyše je veľmi ľahká, pevná, nevodivá a nehorľavá, ľahko sa udržiava a jej životnosť pri správnej údržbe dosiahne bez problémov aj 40 rokov.

Vyrobený vodíkový model má celkovú dĺžku 7982 mm, šírku 2550 mm a výšku 2940 mm. Celkovo sa na palube odvezie komfortne 56 cestujúcich, z toho 19 má miesto na sedenie. Nástupná plošina je nízkopodlažná, ponúka tak bezbariérový prístup pre kočíky, bicykle či hendikepované osoby na invalidných vozíčkoch.

Štandardom je regulovateľná a výkonná klimatizácia s tepelným čerpadlom. Jeho funkcii napomáha aj prídavný výmenník, v ktorom sa rekuperuje zbytkové teplo získané pri premene vodíka na elektrickú energiu.

Image 60
Image 61

Hydrogen drive

A Siemens Elfa electric motor with a total power of 160 kW and a torque of 2500 Nm was used to drive the bus. The electric motor is powered by a pair of accumulators with a total capacity of 70 kWh.

A bus powered in this way can travel up to 110 km purely on electric power. To increase the range up to 410 km, a highly efficient hydrogen fuel cell was integrated into the system, which charges both batteries while driving with a maximum of 30 kW. It obtains the energy for this through a chemical reaction of oxygen and hydrogen - it obtains oxygen from the surrounding air and hydrogen from equipped high-pressure tanks with a total capacity of 10.5 kg.

The hydrogen is stored in a total of 4 tanks under a pressure of 350 bars, uniquely in the traditional "rear engine" compartment. The by-product is H2O, i.e. water in the form of water vapor. The heat generated during the generation of electricity is used to heat the driver's and passengers' cabin through a special heat exchanger.

RECORD LOW CONSUMPTION

Thanks to the combination of the ultra-light modular construction of the body and globally unique storage of hydrogen tanks, the bus achieves a record low hydrogen consumption - only 3.2 kg/100 km and a total range of 400 km per refueling.

A total of 4 hydrogen tanks are stored in the rear, "engine" part of the bus under a pressure of 350 bars, which is different from the case of competing buses, which have hydrogen storage on the roof due to their size and capacity.

Such a solution brings several advantages to our bus - lower weight of used tanks and less stored hydrogen, faster refueling, lower center of gravity, better handling of the bus, less load on the axles and thus longer durability and service life.

Image 62
Image 63

Nulová uhlíková stopa

Nie je ekológia ako ekológia. Bežné autobusy na elektrický pohon potrebujú na svoj účel a dojazd pomerne veľké a ťažké batérie, nutné neustále dlho dobíjať z elektrickej siete.

Vodíkový autobus zo slovenskej dielne potrebuje na svoju prevádzku a rovnaký dojazd nepomerne menšie akumulátory, odpadá aj potreba ich každodenného nabíjania z elektrickej siete. Výrazne tak znižuje svoju uhlíkovú stopu a celkové ekologické zaťaženie.

Dopĺňanie vodíka do nádrží za ideálnych podmienok trvá necelých 10 minút. V prípade núdze je možné autobus naďalej dobíjať aj z elektrickej siete.